VIDEO: duidelijk signaal tegen Dieselgate en co

Door Anneleen Van Bossuyt op 19 april 2018, over deze onderwerpen: Consumentenbescherming, Industrie, Interne markt, Leefmilieu

Dieselgate heeft een harde realiteit blootgelegd: de huidige regels hebben duidelijk gefaald. Daarom heeft het Europees Parlement zo net de regels verscherpt die het vrij verkeer van motorvoertuigen regelen. Vanaf heden zullen ze deze ook moeten voldoen aan eenduidige milieu- en veiligheidsdoelstellingen.

Anneleen Van Bossuyt: ‘Ik ben blij met deze nieuwe, efficiëntere regels. Ze zijn een streng politiek signaal om de mazen in het wetgevend net te dichten en geven duidelijk aan: dieselgate mag nooit meer gebeuren. Enkel door een goede samenwerking tussen de lidstaten en Europa kunnen we onze volksgezondheid, ons milieu, kortom onze burgers beter beschermen.’

Door dit versterkt Europees markttoezicht en beter toezicht op implementatie en handhaving van regels moeten de uitstootschandalen nu definitief naar de geschiedenisboeken verwezen worden.