VIDEO: "Denken, durven en doen in Europa"

Door Anneleen Van Bossuyt op 3 juli 2018, over deze onderwerpen: Groei, jobs en competitiviteit, Interne markt, Migratie, Veiligheid

Anneleen Van Bossuyt is tevreden met de ambitie van het Oostenrijks voorzitterschap: "“Een unie voor jobs, groei en competitiviteit, een Unie die beschermt”. Dit is het motto van het Oostenrijks voorzitterschap, dat hiermee aantoont te focussen op die onderwerpen waar de burger verwacht dat Europa optreedt. Niets meer, niets minder. Als N-VA kunnen wij dat alleen maar toejuichen."

"Een voorzitterschap dat de problemen, zoals rond migratie en veiligheid, durft benoemen en out of the box durft denken om oplossingen te zoeken. Want de uitdagingen waar we voor staan, vragen dat. Geen unisono hoera-communicatie. Zo beweren sommige politici bijvoorbeeld nog steeds dat er geen migratieprobleem is. We moeten kritisch durven evalueren om te verbeteren. Denken, durven en doen dus. Dat is de enige manier om het draagvlak voor de Europese samenwerking te behouden."